Po zapewnieniu sobie przedwczesnego awansu do 1/8 finału Ligi Mistrzów Bayer Leverkusen zarobi na tych rozgrywkach co najmniej 20 mln euro. Na te pieniądze zsumowały się premie za osiągnięcia, prawa z transmisji i wpływy z biletów.

Na dzień dobry Bayer otrzymał 7,2 mln euro za obecność w fazie grupowej. Za dotychczasowe trzy zwycięstwa UEFA dopłaciła 2,4 mln euro. Awans do 1/8 finału daje klubowi kolejne 3 mln euro. Do tej pory za prawa marketingowe Bayer ma zapewnione 3,75 mln euro. Każdy mecz grupowy na Bay Arena to zarobek około 1 mln euro, czyli 3 mln euro za wpływy z biletów.

Aptekarze mogą zarobić na zwycięstwie w ostatnim meczu grupowym kolejne 800 000 euro. Dyrektor generalny klubu ocenia pozostałe wpływy, które wiążą się z awansem do 1/8 finału Ligi Mistrzów na kolejne 2 mln euro.

Za osiągnięcie ćwierćfinału można zarobić 3,3 mln euro, półfinału 4,2 mln euro, a za przegraną w finale 5,6 mln euro. Wygrana w Lidze Mistrzów to kwota 9 mln euro. W zależności od wyników innych niemieckich zespołów, Aptekarze będą partycypować w podziale kwot za prawa telewizyjne odnoszące się do niemieckiego rynku telewizyjnego. Optymalnie to kwota około 50 mln euro. (Bayer już zapewnił sobie około 8,5 mln euro ze względu na 2 miejsce w ubiegłym sezonie (podział połowy należnych kwot dla niemieckiego rynku ze względu na pozycje w tabeli ostatniego sezonu), do podziału jest jeszcze drugie 25 mln euro zależne od wyników wszystkich niemieckich zespołów – Arczi).

Dla przykładu Bayern Monachium, który odpadł w 1/8 finału zarobił w ubiegłym roku ponad 32 mln euro. Zwycięzca Ligi Mistrzów Barcelona wzbogaciła się o 51 mln euro, a najwięcej zarobił finalista Manchester United – ponad 53 mln euro – z racji faktu, że rynki telewizyjne włoski i angielski generują największe przychody dla UEFA i dlatego zespoły z tych krajów otrzymują największe pieniądze z tego tytułu.

Z tego wynika, że te 20 mln euro to pewnik na teraz, nawet gdy nie zajdziemy wyżej ogólny zysk zamknie się w kwocie około 30 mln euro. Dlatego 1/8 finału jest wisienką na torcie, ale priorytetem jest awans do LM na przyszły sezon.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!